pdf   nico_pattmann_resume.pdf

PERSONAL INFORMATION


Nationality
DOB


Nationalität
Geburtsdatum


German
April 30th, 1986


Deutsch
30.04.1986


OBJECTIVESZIELE

To be part of exciting game projects and fully improve my skills by instructions from professionals. To share my passion with other artists and to work in a team.

Teil eines aufregenden Game-Projektes zu sein und soviel wie möglich von Profis zu lernen. Meine Leidenschaft mit anderen Artists zu teilen und im Team zu arbeiten.


PROFESSIONAL EXPERIENCEPROFESSIONELLE ERFAHRUNG

 

11/2014 - 02/2015

11/2014 - Heute

 

3D Artist for Flin (Fluent Interaction on Mobile Devices using hybrid 3D-Cloud-Rendering-Services) and iAV (immersive Architecture Visualization) at Interaction & Research Laboratory, University of Applied Sciences Fulda

3D Artist für Flin (Fluent Interaction on Mobile Devices using hybrid 3D-Cloud-Rendering-Services) und iAV (immersive Architecture Visualization) im Interaktionslabor, University of Applied Sciences Fulda

01/2013 - Present

01/2013 - Heute

Freelance Artist for several student and open source projects. Environment and architectural 3D Mod creation for PC Games (Cities: Skylines, Cities in Motion, TES: Skyrim)

Freelance Artist für diverse Studenten- und Open-Source Projekte. Environment und architektonische 3D Mod Kreationen für PC-Spiele (Cities: Skylines, Cities in Motion, TES: Skyrim)

03/2012 - 10/2014

Lecturer for several Workshops at University of Applied Sciences Fulda

Tutor/Dozent für Lehrgänge/Workshops an der University of Applied Sciences Fulda


EDUCATIONAUSBILDUNG

 

09/2010 - 02/2015

 

Bachelor Digital Media (Media computer science) at University of Applied Sciences Fulda

Bachelor Digitale Medien (Medieninformatik) an der University of Applied Sciences Fulda

09/2009 - 08/2010

Vocational Baccalaureate Diploma in design, SBBZ Bad Salzungen

Fachabitur Gestaltung, SBBZ Bad Salzungen


SKILLSKENNTNISSE
 
 

futuristic vehicles and architecture, hard-surface environment modelling for low- and highpoly real time assets to use in engines using Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max and Autodesk Mudbox.
Creating and mapping all kinds of textures (color/diffuse-, spec/gloss-, normal/bump- textures)
using Adobe Photoshop and Autodesk Mudbox.
Shader and light setup for real esthetic looks in several engines like Unity Engine.
Good knowledge in C, C++, C#, Java, HLSL and JavaScript programming.

futuristische Fahrzeuge und Architektur, hard-surface environment modelling für low- und highpoly Echtzeit-Inhalte für Game-Engines unter Benutzung von Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max und Autodesk Mudbox.
Erstellen und Generieren aller Arten von Texturen (color/diffuse-, spec/gloss-, normal/bump- textures)
mit Adobe Photoshop und Autodesk Mudbox.
Shader und Lichtszenen-Setup für eine realistische und ästhetische Darstellung in Engines wie Unity Engine.
Gute Kenntnisse in C, C++, C#, Java, HLSL und JavaScript Programmierung.